Jana Uriel Kratochvílová byla oproti svým kolegům vždy o velký skok napřed: začínala spolu s jazzrockovými formacemi Expanze nebo Jazz Q, aby zanedlouho poté spolupracovala i s popovým kormidelníkem Františkem Janečkem...
Na prvním profilovém albu (a jediném vydaném v předrevolučním Československu, protože pozdější chystaná deska skupiny Heval už vyjít nemohla) z roku 1980, hrál také tehdy mladý, nadaný, ale prakticky ještě nepříliš známý kytarista Michal Pavlíček. Poté ji uhranul u nás zcela čerstvý karibský styl reggae, a spolu s novou kapelou Heval Pavla Trnavského se stala průkopnicí tohoto žánru u nás.
Po vynucené emigraci do Velké Británie v roce 1984, (poté, co na hudebním festivalu v Irsku společně s Pavlem Trnavským za skladbu Demon Me - Telefon získali jednu z hlavních cen), napsali album Bohemian, reagující na v Británii čerstvou vlnu novoromantického, stadionově rozmáchlého syntezátorového popu, a pro jeho vydání získali smlouvu u respektovaného vydavatelského kolosu Polydor.
Ani po roce 1990 a postupných návratech do Čech neustali v hudebním hledání a například v roce 1994 vyšlo pozitivně hodnocené album Anarchists: Unite!, vstřebávající prvky metalu. Charakteristické pro tu dobu bylo také střídání zpěvaččiných pseudonymů a stále nových identit. Po roce 1995 začali s novou kapelou Illuminati.ca pravidelněji koncertovat i v České republice a pověst umělkyně, která se nebojí progresivních změn a sebedivočejších prezentací, ji provází dodnes.